3m Dabrowa Gornicza

Whisky i prochy

Temat: Proponowana trasa Krakow - Leba?

Mam zamiar wyjechac w piatek pod wieczor i jechac
raczej spokojnie tak zeby byc w Lebie skoro swit.

Napewno pojade przez Olkusz do Dabrowy Gorniczej,
dalej na Lodz. Od Lodzi patrzac na mape przez Leczyce,
Wloclawek,  Torun, Swiecie, Grudziadz, Koscierzyne,
Lebork i do Leby.


Na Twoim miejscu nie pchalbym sie Koscierzyne..to sa raczej waskie drogi,
krete i zdziczale ;)
Bardziej sie zmeczysz niz jadac normalnie "1" do Obwodnicy 3M a dalej "6" do
Leborka.
W nocy na "1" ruch nie bedzie przerazajacy, tiry bez problemu wyprzedzisz.

Roznica w odleglosci - ok. 25 km, chyba nie warto sie bawic...

Wg mnie, mniej sie zmeczysz jadac dluzsza, ale latwiejsza do jazdy droga...

No i mniejsze bedzie prawdopodobienstwo nie oswietlonych furmanek, czy
"mlodziezy" po piatkowych imprezach..

szwagier
Octavia BlackMagic


Źródło: topranking.pl/1615/proponowana,trasa,krakow,leba.php


Temat: Leukocyty pokrywające p.w. u 3m dziecka:(
Leukocyty pokrywające p.w. u 3m dziecka:(
Zwracam się z prośbą do wszystkim mam! Czy ktoś zna dobrego nefrologa w pobliżu jaworzna(może być w
sosnowcu, chrzanowie, będzinie, Dąbrowie Górniczej, katowice, mysłowice po prostu jak najbliżej)? Moja corka w 8 tyg nagle staneła
na wadze zrobiono mocz i wyszło w nim ze leukocyty pokrywają lużno p.w. lekarz przepisał zastrzyki zinacef i przez jakis czas byl
spokoj tzn wychodzily leukocyty 10-12wpw a lekarz twierdził ze to ok, ale dzis znowu po zrobieniu moczu wyszly pokrywajace pole
widzenia CO ROBIC? Lekarz leczy tylko objawy a nie przyczynę bo jak widzac to sie powtarza Wiem z forum ze moze to byc refluks
ale pediatra nie chce dac skierowania, wiec pomyslałam że z mała od razu lepiej isc do nefrologa ale jakiego? A moze ktoras z mam
wie gdzie takie badanie mozna wykonac prywatnie i za ile? Z gory dziekuje za pomoc

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22158,54562628,54562628,Leukocyty_pokrywajace_p_w_u_3m_dziecka_.html


Temat: Fotograf na ślub
mam znajomego zapalenca,3m-ce temu zakupil sprzet wart samochodu,poniewaz
zaczal na powaznych imprezach od ok miesiaca i toruje sobie droge w tym fachu
nie jest drogi.Widzialam juz z tego sprzetu fotki ludzi przeroznych i w roznych
ujeciach ,chlopak ma oko!A w ogole jest z Dabrowy Gorniczej.Jak bedziesz
zainteresowany napisz ,to podam Ci numer do niego.(gg4033492)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,55,26220131,26220131,Fotograf_na_slub.html


Temat: Estakada ma połączyć rozdarte przez tory miasto
A co połączy rozdarte przez DTŚ 6 pasmową drogę miasto.
Przypominam parametry DTŚ
1długość 8,2 km
2szerokość (pasy,opaska,pas awaryjny manewrowy,dzielący,pobocze)
35.3m!
3wezły rozjazdy,estakady
4powierzchnia inwestycyjna 45 ha
DTŚ dla tirów.5Centrów 5 logistów reklamują sie ze mają blisko do
budowanej inwestycji
DTŚ ciągnie sie do Dąbrowy Górniczej pore kilometrów dalej jest
Sławków gdzie kończy sie kolej Syberyjska powstaje ogromne centrum
Celne i Logistyczne i tam będą będzie odbywała się odprawa celna
towarów z Chin Rosji i Ukrainy potem drogami A1,A4 i DTŚ towary te
będą rozwożone
Ruch Tirów w Centrum Gliwic będzie ogromny większy niż na A1 obecnie
w dzień i w noc tuż koło Onkologii.
Co to za pomylony ,zwariowany pomysł ażeby wprowadzać ruch
samochodowy do Scisłego centrum miasta i trwale dzielić miasto
szeroką drogą i ekranami.
Koszmar Jak można tak zniszczyć miasto.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,94,94146783,94146783,Estakada_ma_polaczyc_rozdarte_przez_tory_miasto.html


Temat: POMOCY! Leukocyty pokrywające p.w. u 3m dziecka:(
POMOCY! Leukocyty pokrywające p.w. u 3m dziecka:(
Zwracam się z prośbą do wszystkim mam! Czy ktoś zna dobrego nefrologa (może być prywatnie) w pobliżu jaworzna (może być w
sosnowcu, chrzanowie, będzinie, Dąbrowie Górniczej, katowice, mysłowice po prostu jak najbliżej)? Moja corka w 8 tyg nagle staneła
na wadze zrobiono mocz i wyszło w nim ze leukocyty pokrywają lużno p.w. lekarz przepisał zastrzyki zinacef i przez jakis czas byl
spokoj tzn wychodzily leukocyty 10-12wpw a lekarz twierdził ze to ok, ale dzis znowu po zrobieniu moczu wyszly pokrywajace pole
widzenia CO ROBIC? Lekarz leczy tylko objawy a nie przyczynę bo jak widzac to sie powtarza Wiem z forum ze moze to byc refluks
ale pediatra nie chce dac skierowania, wiec pomyslałam że z mała od razu lepiej isc do nefrologa ale jakiego? A moze ktoras z mam
wie gdzie takie badanie mozna wykonac prywatnie i za ile? Z gory dziekuje za pomoc

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,54554955,54554955,POMOCY_Leukocyty_pokrywajace_p_w_u_3m_dziecka_.html


Temat: PROCHEM I WALKA O PRZETAGI W 4 KW 2004
otworz mapę - http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_041025/ekonomia_a_1-
1.F.jpg

Prawie 1,9 mld USD inwestycji w Polsce zadeklarowało w trzecim kwartale 69
zagranicznych firm - wynika z wyliczeń "Rzeczpospolitej". Od początku roku do
końca września 164 podmioty spoza Polski zapowiedziały albo realizowały
inwestycje wartości 4,4 mld USD. W tym roku ich ogólna wielkość będzie więc
znacząco wyższa niż w 2003 roku.

Nasz kraj w trzecim kwartale cieszył się większym zainteresowaniem
zagranicznych firm niż w minionych latach. W ocenie Polskiej Agencji Informacji
i Inwestycji Zagranicznych końcówka roku ma być jeszcze lepsza. - W ciągu
najbliższych dwóch lat Polska powinna zrobić jak najwięcej, aby ściągnąć firmy
z zagranicy. Później będzie to znacznie trudniejsze - ocenia Giuseppe Parma,
dyrektor generalny Merloni Indesit Polska. Firma ta jest jednym z największych
włoskich inwestorów w Polsce.

Od lipca do końca września 69 zagranicznych firm podjęło decyzję o rozpoczęciu
nowych projektów, których wartość wynosi 1 mld 857,9 mln USD. Przypuszczalnie
zagranicznych inwestorów w tym czasie było więcej, jednak nie wszyscy informują
publicznie o swoich planach. Z zebranych przez "Rz" danych wynika, że po trzech
kwartałach roku firmy zagraniczne zainwestowały w naszym kraju ok. 4,4 mld USD.
Ponieważ końcówka roku ma być dobra, należy spodziewać się, że wartość
projektów zagranicznych spółek przekroczy zeszłoroczny poziom 6,4 mld USD.

Numer jeden na naszej liście największych inwestorów w trzecim kwartale to
brytyjskie konsorcjum DCT Poland. Wydzierżawiło ono na 30 lat działkę o
powierzchni 30 ha leżącą w obrębie Portu Gdańskiego. Powstanie na niej
największy w Europie Środkowej i Wschodniej terminal kontenerowy. Wartość
inwestycji szacuje się na 200 mln USD; będzie tu pracować ok. 400 osób. Drugi
największy inwestor także zajmuje się logistyką. Chodzi o brytyjską firmę
Parkridge CE Developments, która razem z funduszem Morley Fund Management chce
przeznaczyć ok. 200 mln euro na budowę centrów logistycznych na terenie Polski
oraz innych krajów naszego regionu. Brytyjski deweloper jest zainteresowany
inwestycjami w Nadarzynie, Dąbrowie Górniczej, Wrocławiu, Piotrkowie
Trybunalskim i Wrześni.

Trzecie miejsce w naszym zestawieniu przypadło koncernowi Saint Gobain. Za ok.
100 mln euro koncern wybuduje na terenie zakładu w Dąbrowie Górniczej nową
linię produkcyjną szkła płaskiego. Kolejną pozycję zajął koncern Bauer
Publishing Group, który zdecydował się wydać 85 mln euro na drukarnię koło
Kamiennej Góry.

Mali przed wielkimi

Porównanie tegorocznych inwestycji z tymi z poprzednich lat wskazuje, że w
trzecim kwartale Polską interesowało się więcej małych i średnich firm. Jedna
trzecia zagranicznych spółek chciała w tym czasie przeznaczyć na działalność w
Polsce mniej niż 10 mln USD.

W naszym kraju częściej inwestują firmy z sąsiednich państw. Przykładowo -
spółka Kofola, której właścicielami są przedsiębiorcy z Czech, wybuduje w
Kutnie fabrykę napojów bezalkoholowych za 92 mln zł. Będzie w niej pracować 100
osób.

Małe i średnie firmy są cenniejsze dla naszej gospodarki niż wielkie koncerny.
Po pierwsze, są bardziej odporne na kryzysy niż giganci. Nie trzeba im
przyznawać pomocy publicznej. Nie oznacza to jednak, że rezygnujemy z
pozyskiwania projektów globalnych koncernów. Ponad 1 mld zł może zainwestować w
Polsce w rozbudowę fabryki Stomilu koncern Michelin. Aby zachęcić producenta
opon, Rada Miejska Olsztyna w połowie lipca uchwaliła m.in. zwolnienie
inwestycji z podatku od nieruchomości na 10 lat i zadeklarowała wybudowanie
ulicy prowadzącej do terenu budowy. Dzięki francuskiej inwestycji pracę
znalazłoby do 1,2 tys. osób. PAIiIZ zachęca Toyotę, aby zbudowała trzecią
fabrykę w Polsce, w której mogłoby powstawać 150 - 200 tys. aut rocznie. Być
może uda się w Polsce zrealizować projekt koreańskiego producenta opon Hankook
Tire. Wartość tej inwestycji szacuje się na co najmniej 100 mln USD.

Niskie koszty, wykształcona kadra

Trzeci kwartał był również okresem wielu przeprowadzek zagranicznych firm do
Polski. Wynika to głównie z niskich kosztów pracy w naszym kraju.

Niemiecka firma Draxlmaier zapowiedziała, że zamknie swoją fabrykę w Emden i
przeniesie produkcję wiązek elektrycznych i światłowodowych do Polski. Podobnie
ma postąpić koncern Heinz, który wytwarza żywność. Eksperci koncernu liczą,
jakie oszczędności uda się uzyskać, rozwijając zakłady w Polsce i zamykając
fabryki w innych krajach.

Amerykańska firma Heil Trailer International, która wytwarza cysterny
samochodowe, chce przenieść część produkcji swych głównych zakładów w Wielkiej
Brytanii do Polski, a resztę do Tajlandii i Argentyny. Amerykańska korporacja
3M zdecydowała się przenieść produkcję materiałów medycznych z fabryk we
Francji, Japonii i USA do Wrocławia. W tym celu wybuduje nową fabrykę za 84 mln
zł.

- O atrakcyjności Polski decyduje duża liczba wykształconych ludzi i ich
zdolność do konkurowania na rynku pracy. Nie będziemy budować nowych zakładów,
podjęliśmy decyzję o utworzeniu w Polsce centrum usług księgowych naszej grupy -
 powiedział "Rz" Gerard Kleiserlee, prezydent Royal Philips Electronics.

W trzecim kwartale produkujący sprzęt AGD koncern Merloni poinformował, że
przeniósł do Polski wszystkie operacje księgowe z Czech, Węgier i Słowacji. -


Źródło: topranking.pl/1237/prochem,i,walka,o,przetagi,w,4,kw,2004.php


Temat: PROCHEM , MAPA INWESTYCJI I PRZETARGÓW.
PROCHEM , MAPA INWESTYCJI I PRZETARGÓW.
otworz mapę - www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_041025/ekonomia_a_1-
1.F.jpg

Prawie 1,9 mld USD inwestycji w Polsce zadeklarowało w trzecim kwartale 69
zagranicznych firm - wynika z wyliczeń "Rzeczpospolitej". Od początku roku do
końca września 164 podmioty spoza Polski zapowiedziały albo realizowały
inwestycje wartości 4,4 mld USD. W tym roku ich ogólna wielkość będzie więc
znacząco wyższa niż w 2003 roku.


Nasz kraj w trzecim kwartale cieszył się większym zainteresowaniem
zagranicznych firm niż w minionych latach. W ocenie Polskiej Agencji
Informacji i Inwestycji Zagranicznych końcówka roku ma być jeszcze lepsza. -
W ciągu najbliższych dwóch lat Polska powinna zrobić jak najwięcej, aby
ściągnąć firmy z zagranicy. Później będzie to znacznie trudniejsze - ocenia
Giuseppe Parma, dyrektor generalny Merloni Indesit Polska. Firma ta jest
jednym z największych włoskich inwestorów w Polsce.

Od lipca do końca września 69 zagranicznych firm podjęło decyzję o
rozpoczęciu nowych projektów, których wartość wynosi 1 mld 857,9 mln USD.
Przypuszczalnie zagranicznych inwestorów w tym czasie było więcej, jednak nie
wszyscy informują publicznie o swoich planach. Z zebranych przez "Rz" danych
wynika, że po trzech kwartałach roku firmy zagraniczne zainwestowały w naszym
kraju ok. 4,4 mld USD. Ponieważ końcówka roku ma być dobra, należy spodziewać
się, że wartość projektów zagranicznych spółek przekroczy zeszłoroczny poziom
6,4 mld USD.

Numer jeden na naszej liście największych inwestorów w trzecim kwartale to
brytyjskie konsorcjum DCT Poland. Wydzierżawiło ono na 30 lat działkę o
powierzchni 30 ha leżącą w obrębie Portu Gdańskiego. Powstanie na niej
największy w Europie Środkowej i Wschodniej terminal kontenerowy. Wartość
inwestycji szacuje się na 200 mln USD; będzie tu pracować ok. 400 osób. Drugi
największy inwestor także zajmuje się logistyką. Chodzi o brytyjską firmę
Parkridge CE Developments, która razem z funduszem Morley Fund Management
chce przeznaczyć ok. 200 mln euro na budowę centrów logistycznych na terenie
Polski oraz innych krajów naszego regionu. Brytyjski deweloper jest
zainteresowany inwestycjami w Nadarzynie, Dąbrowie Górniczej, Wrocławiu,
Piotrkowie Trybunalskim i Wrześni.

Trzecie miejsce w naszym zestawieniu przypadło koncernowi Saint Gobain. Za
ok. 100 mln euro koncern wybuduje na terenie zakładu w Dąbrowie Górniczej
nową linię produkcyjną szkła płaskiego. Kolejną pozycję zajął koncern Bauer
Publishing Group, który zdecydował się wydać 85 mln euro na drukarnię koło
Kamiennej Góry.

Mali przed wielkimi

Porównanie tegorocznych inwestycji z tymi z poprzednich lat wskazuje, że w
trzecim kwartale Polską interesowało się więcej małych i średnich firm. Jedna
trzecia zagranicznych spółek chciała w tym czasie przeznaczyć na działalność
w Polsce mniej niż 10 mln USD.

W naszym kraju częściej inwestują firmy z sąsiednich państw. Przykładowo -
spółka Kofola, której właścicielami są przedsiębiorcy z Czech, wybuduje w
Kutnie fabrykę napojów bezalkoholowych za 92 mln zł. Będzie w niej pracować
100 osób.

Małe i średnie firmy są cenniejsze dla naszej gospodarki niż wielkie
koncerny. Po pierwsze, są bardziej odporne na kryzysy niż giganci. Nie trzeba
im przyznawać pomocy publicznej. Nie oznacza to jednak, że rezygnujemy z
pozyskiwania projektów globalnych koncernów. Ponad 1 mld zł może zainwestować
w Polsce w rozbudowę fabryki Stomilu koncern Michelin. Aby zachęcić
producenta opon, Rada Miejska Olsztyna w połowie lipca uchwaliła m.in.
zwolnienie inwestycji z podatku od nieruchomości na 10 lat i zadeklarowała
wybudowanie ulicy prowadzącej do terenu budowy. Dzięki francuskiej inwestycji
pracę znalazłoby do 1,2 tys. osób. PAIiIZ zachęca Toyotę, aby zbudowała
trzecią fabrykę w Polsce, w której mogłoby powstawać 150 - 200 tys. aut
rocznie. Być może uda się w Polsce zrealizować projekt koreańskiego
producenta opon Hankook Tire. Wartość tej inwestycji szacuje się na co
najmniej 100 mln USD.

Niskie koszty, wykształcona kadra

Trzeci kwartał był również okresem wielu przeprowadzek zagranicznych firm do
Polski. Wynika to głównie z niskich kosztów pracy w naszym kraju.

Niemiecka firma Draxlmaier zapowiedziała, że zamknie swoją fabrykę w Emden i
przeniesie produkcję wiązek elektrycznych i światłowodowych do Polski.
Podobnie ma postąpić koncern Heinz, który wytwarza żywność. Eksperci koncernu
liczą, jakie oszczędności uda się uzyskać, rozwijając zakłady w Polsce i
zamykając fabryki w innych krajach.

Amerykańska firma Heil Trailer International, która wytwarza cysterny
samochodowe, chce przenieść część produkcji swych głównych zakładów w
Wielkiej Brytanii do Polski, a resztę do Tajlandii i Argentyny. Amerykańska
korporacja 3M zdecydowała się przenieść produkcję materiałów medycznych z
fabryk we Francji, Japonii i USA do Wrocławia. W tym celu wybuduje nową
fabrykę za 84 mln zł.

- O atrakcyjności Polski decyduje duża liczba wykształconych ludzi i ich
zdolność do konkurowania na rynku pracy. Nie będziemy budować nowych
zakładów, podjęliśmy decyzję o utworzeniu w Polsce centrum usług księgowych
naszej grupy - powiedział "Rz" Gerard Kleiserlee, prezydent Royal Philips
Electronics.

W trzecim kwartale produkujący sprzęt AGD koncern Merloni poinformował, że
przeniósł do Polski wszystkie operacje księgowe z Czech, Węgier i Słowacji. -

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,27,17087336,17087336,PROCHEM_MAPA_INWESTYCJI_I_PRZETARGOW_.html




 

Powered by WordPress dla [Whisky i prochy]. Design by Free WordPress Themes.